måndag 5 december 2011

En mycket lyckad måndag :)

började dagen med att vara ledig från jobbet, för att åka med tindra till vetrinären där dom kunde konstatera att dom trodde att tindra hade noskvalster så vi ska hämta ut medicinen imorgon då som inte hade det i farsta på apoteket, suck!!
Efter det besöket så åkte jag och mamma in till stan och beställde spjälsängen till den lilla :) och efter det så åkte vi hem till mig....

Klockan 15.30 idag så hade vi en barnmorsketid och allt gick jätte bra som vanligt ;) bra blodvärde och allt som hör till,hon ligger i princip fixerad och har inte så mycket "plats" att röra sig på nu =)
Efter det så kolla vi på en ny säng till tindra men det fanns bara jätte fula , urk.. Så vi fortsatte till konsum där jag köpte bröd och clementiner...

När vi nästan var hemma så ringde våran hyresvärd till mig och frågade hur jag mådde då jag sa att allt va bra och att jag vankade fram.. Vi båda börja skratta lite.. Sedan frågade han mig hur det gick med byte av lägenheten då jag sa att det inte gick nått vidare...
Då han plötsligt frågar ; ÄR NI INTRESSERADE AV EN 3;A I HUSET MITT EMOT ER, ANDRA VÅNINGEN MED BALKONG?
(Så det menas ju med att vi INTE behöver flytta från Hammarbyhöjden.)
Absolut säger jag, så på torsdag ska vi på visning av våran nya lgh, det är ny renoverad och har tydligen tvättmaskin och diskmaskin... Vad mer kan man önska sig när man väntar litet? :D
Så jag är verkligen jätte glad, det finns dock inget badkar men det skiter jag i.. badar typ ändå aldrig ;)

Så nu vet ni iallafall.. :D

Har precis bjudit päronen på middag, det vart makaroner och falukorv.. Hundarna fick även dom foder med lite rapsolja och falukorv... Så nu är det bara jag,prinsessan och älsklingen hemma :)

Tindra blir ju så olycklig när Kenzo och Jasmyne åker hem, men nu ligger hon i v-rummet och äter på sitt ben i väntan på att pappa ska spela klart denna omgång på tv-spelet innan dom ska gå ut ...

Nu ska jag lägga mig i sängen..
Hoppas att ni haft en bra dag på jobbet =)

PUSS

Inga kommentarer: