lördag 31 december 2011

Gott nytt år mina nära och kära

Idag är det då sista dagen på år 2011...
2011 har varit ett händelserikt år, både glädje och sorg.

I början av detta år dog min älskade mormor som jag saknar väldigt mycket, på morgonen om man började tidigt eller sent så visste man att man ALLTID kunde ringa mormor för hon pratade med en tills man va framme på jobbet så att hon visste att man kom fram säkert. Ringde nog mormor varje morgon , men mot slutet var det så svårt att prata med henne eftersom att hon började prata i gåtor , men ringde gjorde jag iallafall.. Jag var väl det ända barnbarnet som ringde henne så ofta som jag gjorde.. Vilket jag är väldigt glad över.. :)
<3
Älskade Eivor "mimmi" Hellström
MORMOR

I februari hände det lite fler tråkigheter som ni alla vet eller mina när och kära..

Det var nog det sorgliga 2011, sedan har det bara hänt positiva saker i mitt liv...

I mars/April fick vi veta att jag var gravid och vi vart som sagt jätte glada.. men man vågade ju inte hoppas på för mycket, så vi tog en dag i taget.. Och nu sitter vi här.. om ca 24 dagar så ska jag föda våran lilla flicka :D Lite blandade känslor har jag.. Det kommer bli en upplevelse men jag börjar bli lite nervös inför förlossningen.. Hur det kommer kännas?(Vet ju dock att det kommer göra svin ont.) kommer det gå fort eller kommer jag få ligga där i flera timmar ? Dessa frågor kan ju ingen svara på det får man ju liksom ta när det kommer.. Det jag verkligen ser fram emot är ; HUR SER HON UT? det ska bli så spännande :D Kan knappt bärga mig, vill få ut henne nu nu nu.. eller imorgon då ;) vill ha ett 2012 barn och inte ett 2011 barn som dessutom föds den 31/12 ;) då är det roligare att hon blir bland dom äldsta en att vara bland dom yngsta .. :)

och dom resterande månaderna så har livet bara rullat på.. :)
Fick även ett roligt besked nu i slutet på november/början på december.. Vår hyresvärd ringde mig och frågade om vi var intresserade av en 3;a i huset bredvid på andra våningen med balkong :) Absolut sa jag ju :) Så nu bor vi en ny renoverad lägenhet ... och trivs hur bra som helst, så skönt att ha det där extra rummet bara som kommer bli vår dotters rum:) Vi håller fortfarande på att fixa här hemma, de tar sin lilla tid innan man blir nöjd och klar ... :) Men till den här lägenheten fick vi en inbyggd micro i köket och även en stor golvdiskmaskin :) och snart kommer även vår tvätt och torktummlare... 

Nu för ett litet tag sedan så kom jag precis hem , var och handlade nyårsmat med mina föräldrar..

så idag blir det; Ryggbiff(extra mörad) med potatisgratäng
tillbehör: bea,vitlöks smör, färsk stekt sparris och även en liten sallad.

Efterrätt; chokladmousse med färska hallon,björnbär,jordgubbar och blåbär.. ( från frysta till upptinade ) 


GOTT SLUT OCH GOTT NYTT ÅR ÖNSKAR VI ER<3

Inga kommentarer: