tisdag 3 januari 2012

tisdag kväll

Sitter här i vardagsrummet med min lilla familj och äter middag som idag består av havre grynsgröt med äppelmos..
Åt en sådan sen lunch idag med mina fina (  Therese, Josefin och Emilia ) sebbe åt senare än oss :)
men de bjöds på makaroner och köttbullar:) sedan vart det kaffe för dom som dricker de, alla förutom jag som drack päron saft så hade vi lussebullar till de :) mumsigt..

Men efter fin besöket så la jag mig i sängen och kolla på ett avsnitt till av Paradise hotel Norge innan jag och tindra somnade..Tindra och Emilia är så söta med varandra, Emilia är lite reserverad mot tindra i början och det förstår ju jag också, tindra är ju så stor .. Men sen så lossnar det och det går hur bra som helst.. Ska bli så spännande och se hur tindra blir när hennes "lillasyster" kommer till världen :) .. Jag var så himla trött, var ju inne i stan på morgonen och hämtade ut medicin till tindra så att hon har i 20 dagar till , 1619:- fattigare! Men vad gör man inte för sin dotter ;)
Men vi vaknade vid 18.00 tiden , då fick tindra mat av Sebbe sedan gick dom ut eftersom att jag hade ont vid ljumskarna så jag orkade inte gå ut med henne.. Hoppade sedan in i duschen vilket var jätte skönt!

Ringde även BB-SÖS för att fråga om mina "flytningar" eftersom att jag hörde av min barnmorska igår att om det blir "jätte blött" eller att de liksom rinner så kan det vara så att det kommer lite fostervatten då och då.. Så ville bara försäkra mig att det bara var flytningar som jag trott också.. Och det var de..Men skulle det vara så att de "rinner och rinner" så ska jag ringa SÖS igen för att åka in på en koll och kanske då sättas igång..

Såg nu på Aftonbladet att stormen Emil ska titta förbi också , tror han vart lite avundsjuk när Dagmar var här på besök ;)

* När jag satt och åt min havregrynsgröt så la tindra upp tassen på bordet och jag tänkte ja ja att du vill äta det hära..Så jag lämnade ungefär en matsked och slurp så hade hon ätit upp de :) Kanske ska bli hennes nya frulle ;)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Gårdagen;
Igår var vi hos barnmorskan och allt såg jätte bra ut.. Mina blodvärden, min puls etc..
Lykkes hjärta slog 140(eller om det var 144) & jämna och fina slag.. och hon har även åkt ner jätte mycket så nu ligger hon helt fixerad och kan inte röra på sig..(kroppen absolut men dra upp huvudet och så menar jag) :) Birgitta sa de att " oj, va mycket som hänt nu på 2veckor.." Hon trodde att hon kanske skulle landa på 3000gram en normal stor bebis dvs... Men fick även en ny tid... den 18 januari, då kanske jag redan fött ;) vem vet.. Men som sagt nu känner jag och Sebastian att hon kan få titta fram.. Nu är det som att jag liksom går och väntar på att proppen ska gå, eftersom jag får ju ilningar och förvärkar lite då&då.. men man vet ju ändå aldrig i förväg när det är dags...


Puss på er

Inga kommentarer: